Molo mensen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Peter Tuinman - WaarBenJij.nu Molo mensen - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Peter Tuinman - WaarBenJij.nu

Molo mensen

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Olá mensen!

Nog maar even een berichtje uit het verre zuiden! Op het moment dat ik dit zit te typen zit ik nog in Madolo’s, maar om 1 uur zal de taxi ons komen op pikken om ons naar Port Alfred te brengen. Daar staan als het goed is 3 huurauto’s op ons te wachten, waarmee we zelf verder kunnen crossen langs de kust, richting het oosten: East London. Hebben daar lodge (waar ik dit op internet hoop te kunnen zetten) geboekt voor 3 nachten, want we hebben maandag ook nog lekker vrij! East London schijnt op zich niet echt boeiend te zijn, al zijn er wel enkele mooie stranden om te surfen en/of zwemmen. Verder gaan we natuurlijk weer heerlijk uit eten en flink party machen! Maar we hebben ons ook voorgenomen om de kleinere plaatsen in de omgeving te gaan checken, waar onder meer de traditionele Xhosa cultuur te vinden is. Ook gaan we waarschijnlijk naar Coffee Bay, wat vergelijkbaar schijnt te zijn met Jeffrey’s Bay uit m’n vorige verhaal, surfen dus!

En wat hebben we verder zoal gedaan? Nou, we zijn net weer thuis van onze rifle lessons! Vanochtend om half 7 in de auto gestapt richting de andere kant van het Shamwari Game Reserve, waar we les kregen over wapens, schieten en alles wat er bij komt kijken. Heel interessant allemaal, maar het leukste was natuurlijk om zelf de wapens er bij te pakken. Mochten schieten met een semiautomatisch geweer en met een shotgun: geniaal! Hebben meteen maar even met de beste man afgesproken dat we vaker langs gaan komen.

Verder zijn we afgelopen week naar de Born Free Foundation geweest. Dit is een organisatie, eveneens gevestigd in het Shamwari Game Reserve, die leeuwen, luipaarden, etc. opvangt die overal ter wereld door mensen zijn misbruikt, bijvoorbeeld in circussen. Deze dieren zijn niet meer in staat om zelf te overleven in het wild, maar verdienen natuurlijk geen kleine kooi. Heel mooi om te zien hoe deze dieren toch nog een goed leven kunnen leiden in een omgeving die op z’n minst dicht bij hun natuurlijke komt.

De rest van de week hebben we lessen gehad over van alles en nog wat (van Game Reserve Management en Veld Management tot Astronomy) en natuurlijk ook weer lekker gechillt aan ons zwembad, in de zon!

Afgelopen weekend zijn we trouwens naar Grahamstown geweest. Wilden eigenlijk het hele weekend gaan, maar geen enkel hostel had plaats voor 12 Nederlanders. Jammer maar helaas, toen hebben we er maar een dagje van gemaakt. Eenmaal in de stad aangekomen waren we daar ook wel blij mee, want had het daar geen weekend uitgehouden. Er was een winkelcentrum, maar dat stelde zeer weinig voor en de enige mensen die er rondliepen waren irritante zwervers die maar bleven schooien om geld of sigaretten. Terrasjes of zo waren er ook niet te vinden, dus uiteindelijk zijn we in de bioscoop beland. ’s Avonds zijn we nog wel lekker uit eten geweest bij een Frans restaurantje om vervolgens terug te gaan naar Madolo’s. Van daaruit zijn we naar Louis Pub gegaan, de enige pub in Alicedale (van de township uit m’n vorige verhaal). Dit was uiteindelijk een super avond, die we dinsdagavond nog even herhaalt hebben!

Nu even snel m’n tas inpakken voor het weekend en dan kunnen we weer richting de bewoonde wereld! Hoe is het verder in Nederland? Hoorde dat het al weer lekker warm aan het worden is? 15°C?! Keurig dacht ik zo! ;)

Liefs en groeten,

Peter!

• 19 Maart 2010 - 13:55

Jamillah:

leuk om je zo te volgen, hoe het met je gaat en wat je allemaal aant doen bent;) tof man!
    good luck & have fun.

x-jamill

• 19 Maart 2010 - 14:09

Ger:

Volgens mij ist goed vertoeven daar. Hier is het momenteel net weer droog, zo rond de 10 graden, niet bepaald fraai weer. Handig om te weten dat jij met wapens om kan gaan...:P
    Veel plezier in East Londen en tot het volgende reisverslag.
    Hulde!

• 19 Maart 2010 - 16:45

Henkt:

goed te horen dat het daar zo goed gaat. Hier is het voorjaar aangebroken, gister hele dag in tuin gezeten/gewerkt. Nu iets minder. Met schieten wel in de gaten houden wat de voorkant is, want.. daar komen ze uit :-)
    gr en veel plezier, pa

• 19 Maart 2010 - 17:40

Suzanne:

JawelJawel!! Ook wij hebben de twee cijfers behaald wat het weer betreft, dus mij handschoenen kunnen het stof weer in!
    Leuk om al je belevenissen te horen en nog leuker om je stem weer even te horen vanmiddag!
    Liefzijn! X

• 19 Maart 2010 - 18:53

Leonie :

Jeeetje, wat maak jij veel mee zeg. Super tof om te lezen wat je alle ziet & doet. Geniet ervan! :D

Liefs Leonie

• 19 Maart 2010 - 19:39

Baukje:

Peter!!

Zo te horen ben je daar al helemaal ingeburgerd;) je moet echt langs coffeebay gaan, dat is echt zo mooi!! En daar kan je ook ideaal surfen:D Heel veel plezier!

xx

Willem:

Mooie verhalen weer jongen! Ie wordt toch geen kindsoldaat hea:P Goed gaan jongen!

• 20 Maart 2010 - 13:26

Lucy:

Hoi Peter, leuk om weer wat over je reis te horen,en zo te lezen heb je het wel naar je zin,in ieder geval heb je beter weer als ons hier,het regent al een paar dagen.In ieder geval wil ik je veel plezier wensen.Groetjes Mart en Lucy