NEDERLAND ooohhh NEDERLAND!!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Peter Tuinman - WaarBenJij.nu NEDERLAND ooohhh NEDERLAND!!! - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Peter Tuinman - WaarBenJij.nu

NEDERLAND ooohhh NEDERLAND!!!

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Juli 2010 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Hey mensen!

Nog maar weer even een kleine update vanuit het zonnige zuiden van Afrika! Het is hier op het moment winter, maar net als jullie zitten we hier nog keurig in de korte broek hoor! Gisteren ff het strand bezocht (toch zeker 1 minuut lopen) en straks de barbeque aansteken, zomerse tafferelen dus! Maar oke, dat is niet waar dit verhaaltje over hoort te gaan, we gaan het over afgelopen vrijdag hebben: kwartfinale WK, Nederland - Brazilie in het Nelson Mandela Bay Stadium in Port Elizabeth. En ja hoor, ik was erbij!

Zoals jullie al weten hadden we eerder de wedstrijden Duitsland-Servie en Nederland-Japan al bezocht. We hadden de WK sfeer van dichtbij meegemaakt, en wat was dat geweldig! Toen Nederland Slowakije er uitslingerde en de kwartfinale tegen Brazilie ineens op het programma stond, begon het hier opeens weer ontzettend te kriebelen! Meteen achter internet gesprongen en op zoek naar kaarten! Tot onze schrik liepen de prijzen voor beschikbare kaarten op tot ver boven de 200 euro, wat een beetje extreem was aangezien we hier toch al niet weinig uitgeven. Na 2 dagen bellen, mailen, bellen, zoeken, bellen, twijfelen, enz. kregen we dan toch onze kaarten te pakken! Vrijdagochtend in onze oranjeoutfit gehesen en met drie busjes vol doldwaze oranje fans vanuit Port Alfred richting PE gereden! Waar het bij Nederland-Japan nog een en al oranje was, was er toen we dit keer bij het stadion aankwamen een grote gele massa! Gelukkig hoorden we al snel dat het merendeel van de Oranjesupporters zich nog op het fanfest verderop in de stad bevond, en dat ze onderweg waren! Uiteindelijk was in het stadion Oranje dan ook nog keurig vertegenwoordig. Van het begin af aan het kippenvel op de armen gehad, wat een spanning, wat een sfeer! Me helemaal wezenloos geschrokken toen de Brazilianen wel heel goed uit de startblokken kwamen, maar daar snel overheen gestapt om de longen uit ons lijf te schreeuwen voor 'onze jongens'! De Brazilianen in het stadio hadden allemaal behoorlijk wat praatjes, maar gelukkig werd hen in de tweede helft de mond gesnoerd! Wat een gekkenhuis toen Nederland 1-1 en 2-1 maakte en vervolgens ook nog eens Melo met rood eraf mocht! Daarna was het aftellen tot het eindsignaal. Ben in m'n leven nog nooit zo zenuwachtig geweest als de laatste 20 minuten van die wedstrijd, maar ze hebben het gehaald: GE-NI-AAL! In en om het stadion nog een geweldig feestje gevierd, net zo lang tot we geen geluid meer konden maken en niet meer op onze benen konden staan. Toen in de taxi terug naar Port Alfred gecrosst om het daar opnieuw te doen. Al met al was het een topdag!

En nu zit Piotr weer vrolijk op school alsof er niks gebeurd is. Laatste puntjes op de i zetten voor de moduulopdracht, dinsdag voor de halve finale presentatie houden en dan maar weer opnieuw feesten! Dan hebben we donderdag nog een eindtoets en dan zit mijn Afrikaanse schooltijd er alweer op! Na de finale verlaten we vervolgens Port Alfred om rond te gaan reizen en 31 juli staan we weer op Nederlandse bodem. Weet niet of ik daar nou echt blij mee ben of niet. Heel erg veel zin om iedereen weer te zien, maar ook heel erg jammer om dit prachtige land en deze geweldige mensen achter te moeten laten. Maarja eerst nog een kleine maand genieten!

Liefs en groeten vanuit Afrika!

Peter

• 04 Juli 2010 - 11:19

Anneke:

grandioos feest heb je meegemaakt en nu nog even de laatste loodjes.

• 04 Juli 2010 - 11:44

Oom Dick En Ria:

Hoi hoi, Peter,
    Geweldig dat je dit alles weer hebt meegemaakt. Nog nog even doorbijten voor je laatste schoolopdrachten.
    Succes!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Groetjes van Oom Dick en Ria.

• 04 Juli 2010 - 13:07

Ger:

Op naar de finale!
    Succes met de laatste toetsen en verslagen.
    Hulde!

• 04 Juli 2010 - 13:39

Varro:

Aight pete! Helemaal gek man! te gruwlijk dat je 't gewoon van zo dichtbij heb meegemaakt... & idd, de finale komt al dichterbij ;-)

• 04 Juli 2010 - 17:59

Suzanne:

Hopppaaa! Dat zijn nog eens verhalen! Hoe geniaal is dat. Stukkie beter dan voetbal in het buurthuis in Spoolde ;).

Nou ik kan je zeggen dat ik heel erg blij ben als het 31juli is! =D Eerst nog even genieten in Afrika! Dikke kus!

• 04 Juli 2010 - 18:11

Marja:

Hey peet..super dat je er bij was..voelt de spanning bij het lezen van je verslag!!
    en nou die laatste lootjes, tja het is voorbij voordat je het door hebt...maar blijft een belevenis die niemand je afneemt.
    geniet er nog maar van en succes met de laatste toets en je moduul opdracht..maar volgens mij zit dat wel goed

xx marja

• 04 Juli 2010 - 18:33

Yvonne:

hey Peter..
    het klinkt allemaal erg leuk daar, jammer dat het zo snel gaat he! en wat een spannende wedstrijd vrijdag!! nou geniet nog even
    xx