Nog 18 dagen! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Peter Tuinman - WaarBenJij.nu Nog 18 dagen! - Reisverslag uit Leeuwarden, Nederland van Peter Tuinman - WaarBenJij.nu

Nog 18 dagen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Januari 2010 | Nederland, Leeuwarden

Nou daar is ie dan, m'n eerste verslag over m'n studie in Zuid-Afrika! De eerste en meteen de laatste vanuit het koude Nederland, want over 18 begint het avontuur al!

15 februari zal ik samen met 5 anderen op Schiphol in het vliegtuig richting Zuid-Afrika vertrekken. Kwart voor 5 zal het vliegtuig vertrekken en als alles meezit zijn we 22 uur en tussenstops in Londen en Johannesburg later geland in Port Elizabeth! Daar zullen we een paar dagen gaan chillen aan het strand, om de 19e of 20e opgehaald te worden en te vertrekken richting Port Alfred. Daar hebben we dan wat welkomsfeestjes om de "studie" in te luiden. Vervolgens vertekken we naar Madolos. Dit is een mini plaatsje in het Shamwari Game Reserve, waar alleen enkele hutjes en een zwembad te vinden zijn. Hier zal ik mijn eerste minor lopen: Wildlife management! Van alles leren over dieren, planten etc. wat er zoals in Afrika voorkomt, maar toch vooral zwaar genieten en veel leuke dingen doen! Geen idee trouwens of ik in die 10 weken vaak de kans krijg om een teken van leven te geven, want van internet en telefoons hebben ze in die regio nog nooit gehoord!

Na deze 10 weken hebben we vakantie en gaan we waarschijnlijk rondreizen. Daarna begint m'n 2e minor in Port Alfred. Dit is een kustplaats aan de Sunshine Coast die vooral bekendstaat om z'n tropische stranden en golfsurfen. Daar gaan we het moduul Lodge management volgen, wat al iets meer met m'n opleiding te maken heeft. Rond half juli zijn we dan klaar met school en hebben we nog tot 30 juli om wederom op reis te gaan! Tussendoor hebben we natuurlijk wel even het mooiste meegepikt: WK 2010!! Als goed is zijn we tijdens het WK vrij, waardoor we in ieder geval richting de speelsteden van het Nederlands elftal kunnen!

En dan is het alweer heel snel 30 juli en tijd om weer terug naar Nederland te vliegen! Nu nog even 2 weekjes van alles regelen, al zijn de belangrijkste dingen (tickets, visum, vaccinaties etc.) al wel rond. Het volgende verhaaltje zal waarschijnlijk vanuit South-Africaa komen!

Peterrrr

• 28 Januari 2010 - 18:52

Mark Vos:

haha wat ga jij een kut tijd tegemoet...

• 01 Februari 2010 - 13:04

Marlies Bijl:

Have fun in Afrika! :) en doe Elmien & de rest maar de groetjes!

• 01 Februari 2010 - 17:58

Jamillah.R:

leuk & spannend om zo je voorbereidingen te horen..
    dan is het bijnaa zover..
    leuk man.
    Heel veel succes en heeeeeel veeeel plezier!
    tot je volgende verslag;)
    Knuff, Jamill

• 02 Februari 2010 - 15:25

Willem,:

Ik verwacht nog veel mooi verhalen! Mocht je familie van me zien ze zijn altijd gastvrij hea..net als de karre's in Nl!:p x

• 05 Februari 2010 - 23:59

Joyce:

Heel veel plezier..ik ga je volgen!

Groetjes!

• 06 Februari 2010 - 11:40

Leonie :

Woooow, wat klinkt dat vet!!
    Ik wist wel dat je naar Afrika zou gaan maar niet wat je daar precies ging doen! Nu wel, echt tof :D

ik spreek je voor die tijd hopelijk nog een keer!

xxx

• 13 Februari 2010 - 15:55

Suzanne:

Nou broertje, je zij het net zelf al over 48 uur zit je al in de lucht of in ieder geval in het vliegtuig. Nu nog even je koffer in pakken en dan ben je er helemaal klaar voor!
    Heel erg veel plezier!! Kusje van je zusje!

• 13 Februari 2010 - 16:19

Henk T:

Het aftellen is nu echt begonnen. Ik hoor je in de kamer hiernaast de reacties voorlezen, terwijl ik deze schrijf. Nu kan het nog, maandag is dat anders. Dan moet je wel heel erg hard voorlezen wil ik het kunnen horen. Sterkte met inpakken (wel mee/ niet mee / te zwaar etc)Bedenk in Zuid Afrika leven ook mensen en zijn ook winkels.
    pa

• 15 Februari 2010 - 16:07

Sarianne:

Als je dit leest ben je al in Afrika. Hoop dat je en goede vlucht hebt gehad. Geniet ervan daar!!

Kus

• 25 Februari 2010 - 08:13

Jorijn:

Waar blijven je spannende reisverhalen?
    Na marks ontzettend lange verhaal had ik van jou ook wel een berichtje verwacht;-).
    Hoe heb je het? Hoop dat je aan het genieten bent.
    In leeuwarden gaat alles goed hoor!

xje